ТОП технології для B2B e-commerce на 2022-2025
Невідкладність цифрової трансформації особливо наголосила пандемія COVID-19. Компанії e-commerce удосконалюють технологічну інфраструктуру, поєднуючи цифрову та людську взаємодію. Дослідження аналітичних агентств See More і Z_punkt свідчать про серйозне зростання онлайн-торгівлі розвинених країн, що розвиваються: сьогодні електронна комерція становить 8% від торгового обороту Європи, в цілому сектор піднявся на 15%. До 2025 р. очікується оборот e-commerce на рівні 40% у розвинених державах, 30% – у країнах, що розвиваються. У той же час 57% компаній заявили про те, що не досягли належного потенціалу, ⅓ з них називає головною причиною аутсайдерства невдалі програми оцифровки.
Технології веб-розробки, за якими варто спостерігати у 2022 році, не обов'язково будуть абсолютно новими, особливо у світі технологій B2B, орієнтованому на Кремнієву долину. Але навіть незважаючи на те, що ці концепції можуть бути вам знайомі, їхня зростаюча присутність та еволюція, що триває, є розвитком, що заслуговує на увагу. Подібно до останніх тенденцій у цифровому дизайні, ваша здатність вивчати та застосовувати методи розробки залежить від вашого бренду, цільової аудиторії та бізнес-мети. Але якщо ваша компанія прагне розширити діапазон своїх технічних можливостей, ці тенденції триматимуть вас у лідерах.
Давайте розглянемо ТОП інновацій у секторі B2B, які допоможуть не лише скоротити витрати вашої компанії, а й принести збільшений сукупний прибуток акціонерам.
Перетворення B2B порталу на повноцінний B2B маркетплейс
Давайте почнемо з простого визначення та зрозуміємо, чим перше відрізняється від другого:
- B2B портал – це електронний торговий майданчик, в якому працюють діючі клієнти-партнери (дилери) та купують товари зі складу/складів одного постачальника (продавця), облік яких ведеться в обліковій системі 1С;
- B2B маркетплейс – це еволюційний крок уперед, від початкової версії B2B порталу, де постачальник (продавець) теж один, але товари продаються не лише свої, а ще інших постачальників-партнерів.
Основна ідея полягає в тому, щоб додатково до існуючих складів підключити інші склади з залишками, наприклад, зовсім іншого бренду. Так існуючий асортимент можна примножити у кілька разів і додати клієнтам-партнерам можливостей для вибору, відповідно, продавати більше. Додаткова перевага ще в тому, що найчастіше клієнтам простіше купити все в одному місці, ніж відвідувати різні майданчики та дзвонити різним продавцям.
Розвиток функціоналу кабінету менеджера з продажу (бек офіс)
Це, мабуть, найчастіший запит наших клієнтів, коли умовно функціонал для клієнтів на нинішньому етапі максимально реалізований, і тепер можна спростити/поліпшити, додати певний інструментарій для менеджерів з продажу постачальника (продавця). Тут головна ідея - поступово перекладати бек-офіс працювати в такому ж інтерфейсі, як і у своїх клієнтів, щоб усі сторони, що беруть участь у продажі, працювали в одній системі (софті). Які переваги може отримати менеджер, працюючи у власному особистому кабінеті:
- Може допомогти дооформити замовлення замість клієнта;
- Попередньо сформувати замість клієнта кошик, щоб останньому залишилося натиснути лише одну кнопку для замовлення;
- У телефонному режимі підказати клієнту інформацію щодо:
- залишків;
- цін;
- дебіторської заборгованості;
- статусу замовлення;
- документам.
Деякі наші читачі можуть заперечити, сказавши, що все це є в 1С, і вони мають рацію. Але в веб-інтерфейсі у менеджера будь-яка інформація доступна до 2-х кліків, в 1С це, як правило, відкриття кількох вікон, яке супроводжується великою кількістю кліків, щоб дістатися потрібної інформації.
- Інтерфейс особистого кабінету менеджера набагато приємніший на вигляд, ніж нудний та нецікавий інтерфейс 1С. Плюс не варто забувати, що веб-інтерфейс адаптований під усі пристрої (ПК, планшет, мобільна версія), що дуже актуально в наш час, наприклад для торгових представників;
- Побудова звітностей, чого часом складно досягти в 1С. Наприклад, вивести на екран вижимку за реалізаціями за 1 день/тиждень/місяць у розрізі одного або декількох контрагентів, або по кожному, взятому окремо, користувачу контрагента (як ми вже пам'ятаємо, в одного контрагента може бути кілька кабінетів, яке прирівнюється до кількості менеджерів із закупівель). Також ви зможете вивести на екран за певний період усі товари, які клієнт раніше купував, але з якихось причин перестав купувати, внаслідок чого вжити певних заходів щодо відновлення продажів;
- Побудова у графічному вигляді інших звітів: за обсягами продажу у грошовому еквіваленті, кількості замовлень у період тощо.
До речі, перші 4 пункти вже є та закладені у базовій версії B2B платформи ClouB.
Програми лояльності та бонусів
У 2022-2025 роках такі програми стануть ключовими для платформ B2B, хоча раніше залишалися поширеними саме в секторі B2C. Давайте подивимось на приклади програм лояльності та бонусів, які можна застосовувати у B2B:
- Знижка при замовленні через B2B портал – застосування додаткової знижки понад встановлену при замовленні через B2B портал. Розмір знижки може змінюватись від 1 до 5%. Безумовно, рівень визначає сам Постачальник (продавець), але ця система перевірена на практиці та працює, що очікувано збільшує рівень лояльності у клієнтів-партнерів;
- Знижка від певної кількості продукції – застосування додаткової знижки понад встановлену при замовленні товару від певної кількості, наприклад від 3-х або 10 штук. У клієнта відразу на екрані відображається у вигляді стікера або спливаючого вікна інформація, що мотивує купити товар у певній кількості для отримання додаткової знижки;
- Пакетні набори (комплекти) – застосування додаткової знижки понад встановлену при замовленні набору або комплекту різного виду продукції. Дуже добре застосовується під час роботи з неліквідами, супутніми товарами, просування на ринку нового бренду, інші види наборів;
- Бонусна система – нарахування бонусів за придбання певного виду продукції. Бонуси можна потім конвертувати у грошовому еквіваленті та, наприклад, зараховувати як передоплату за договором для майбутніх замовлень або обміняти на якісь приємні сюрпризи (дитячі іграшки, алкоголь, мобільну чи комп'ютерну техніку/аксесуари тощо).
Усі знижки та бонуси будуть відображені в особистому кабінеті клієнта, він не витрачатиме час на підрахунок дисконту, тим самим підвищується рівень лояльності.
Онлайн-чат з персональним менеджером
Головна тенденція комунікації з персональним менеджером полягає в тому, щоб не виходячи з особистого кабінету, клієнт мав можливість безпосередньо зв'язатися у вигляді текстових повідомлень або шляхом відеоконференції з персональним менеджером.
Існуючі сервіси Jivosite або онлайн-чат СРМ системи Бітрікс24, на нашу думку, не повністю покривають потреби клієнтів. Найчастіше в таких чатах є один менеджер, який відповідає на загальні запити всіх клієнтів. Можливості звернутися саме до персонального менеджера з конкретного питання, яке знає все про свого клієнта, немає. Тут потрібні онлайн-чати, що вбудовуються - в них зберігається вся передісторія листування, і можна звертатися в зручний для клієнта час.
За дослідженнями Європейського журналу маркетингу, які охоплювали 157 онлайн-чатів між клієнтами та продавцями, онлайн контекст соціальної присутності значно підвищує лояльність клієнтів. Підтримка відносин із покупцем через індивідуальні відповіді дозволяє мінімізувати тимчасові витрати як клієнта, так і продавця за допомогою цифрового комунікаційного середовища.
B2B портал у вигляді додатку
Нещодавнє дослідження Forrester показує, що 59% клієнтів B2B вважають за краще купувати онлайн без взаємодії з торговим представником. Це доводить, що участь у мобільній e-commerce потрібна для допомоги у безпрецедентному обслуговуванні клієнтів та розширенні цифрової комерції. У ключових перевагах використання мобільного додатка для комерції B2B – масштабованість, омніканальність, нижча вартість обслуговування клієнтів, додаткове джерело доходу для продавців, а також підвищення залученості та лояльності клієнтів. За тими ж дослідженнями, 90% покупців B2B готові знову придбати товари у постачальника, який забезпечує чудові можливості за допомогою мобільного додатка.
Безумовно, розробка самої програми – ідея не нова, такі послуги давно пропонуються веб-студіями, де роблять софт у вигляді додатку для платформ на базі Android та IOS. Але вони спрямовані на роздрібні продажі/послуги, тобто сектор B2C. Щоб додаток був саме B2B рішенням, тут необхідний складніший механізм: нагадаємо, що B2B портал – це зв'язка двох програм, b2b платформи з обліковою системою 1С, тобто є інтеграційна складова. І якщо одразу робити на старті b2b додаток, який буде проінтегрований з обліковою системою 1С, процес буде досить трудомісткий.
Тому ми завжди рекомендуємо нашим клієнтам запустити WEB-версію, тобто браузерну, а вже потім на базі готового рішення зробити додаток, написавши API між цими двома програмами.
На західному ринку, b2b портал як додаток – ідея досить поширена, але на нашому ринку тенденція масового характеру починає тільки зароджуватися.
B2B чат-боти у месенджерах
Чат-боти – маленькі помічники у світі великих продажів, що дозволяють клієнтам використовувати такі звичні для повсякденності месенджери. Це альтернативний канал зв'язку, що повністю повторює всі функції B2B порталу, але у звичному для користувача Viber/Telegram. Як правило, таке рішення пишеться на базі існуючої b2b платформи – на додаток до існуючого продукту, і не може працювати окремо.
Альтернативні канали зв'язку дозволяють клієнтам перевірити актуальну інформацію, наприклад, баланс за договорами, товари в наявності, не заходячи до браузера. Іншими словами, чат-боти дублюють функції особистого кабінету, але у знайомому та популярному месенджері.
Зовнішній API кабінету клієнта
Згідно з даними Gartner, до 2023 р. понад 50% транзакцій B2B відбуватимуться через API у режимі реального часу та замінять традиційний підхід. Власники бізнесу e-commerce повинні використовувати переваги API з інтеграцією до існуючих стратегій розвитку, що дозволить забезпечити безперешкодний потік даних та обмін даними у вашій екосистемі. API-інтерфейси додають можливості в реальному часі до екосистем B2B, наприклад, можливість запитувати статус замовлення або відвантаження в реальному часі.
Application Programming Interface передбачає мінімум зусиль за допомогою автоматизації через цифрові інструменти B2B. Зовнішній API кабінету клієнта – це можливість клієнта-партнера при отриманні API ключа (унікального токена) в автоматичному режимі отримувати від продавця (постачальника) необхідний контент для власних потреб.
Наприклад, завдяки API ключу можна проінтегрувати b2b особистий кабінет зі своїм власним роздрібним інтернет магазином, та вивантажувати весь необхідний контент (зображення, опис, властивості, РРЦ, залишки) в автоматичному режимі, тобто у режимі онлайн. При такому способі немає необхідності вивантажувати онлайн-каталог як файли таких відомих форматів, як yml, xml, csv і т.д. Це суттєво знижує витрати на отримання необхідних даних від постачальника, плюс – найкращий спосіб обійти конкурента та зайняти власну нішу на ринку.
Не втрачайте перспективи зростання продажів з інноваційними технологічними рішеннями для сектора B2B. Компаніям-постачальникам, які вже запустили у себе B2B e-commerce, дуже важливо стежити за трендами 2022-2025 рр., щоб не проґавити власні вигоди і не залишитися в аутсайдерах в умовах цифрової трансформації. Більше подробиць ви завжди можете отримати від наших експертів на індивідуальній консультації.
Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager. Детальніше про b2b платформу ClouB!
Також для Вас буде цікавим:
Залишилися питання?
Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.