Що таке B2B портал?

image

          Часто в процесі переговорів з виробниками, дистриб'юторами та просто оптовими компаніями ми стикаємося з тим, що дані представники B2B бізнесу:

А) не знають що таке взагалі b2b портал і навіщо він потрібен;

Б) навіть якщо і чули про таке, то не знають чим він відрізняється, від простого роздрібного b2c інтернет магазину.

Хотілося б в цій статті почати з самого простого та дати роз'яснення хоча б по першому пункту, тому що другий, «чим відрізняється?» тягне теж на окрему статтю.

Незважаючи на те, що зараз вже на дворі 2020 рік, тема b2b порталів давно вже існує в просторах інтернету, але розробники і представники бізнесу, що працюють в сфері b2b які впровадили у себе в компанії подібне, всі по-різному їх називають. Ми зібрали для Вас перелік найпоширеніших вживаних синонімів як називають B2B портали, які нам вдалося зустріти:

  • система on-line (онлайн) замовлення;
  • особистий кабінет дилер-портал;
  • Термінал самообслуговування для дилерів;
  • інтернет-склад;
  • інтернет-портал;
  • система обробки замовлень;
  • b2b система замовлень;
  • електронний менеджер;
  • оптовий інтернет магазин;
  • програма online замовлення;
  • и т.д.

Якщо дивитися в цілому, то всі ці назви підходять під визначення що таке b2b портал, і заради справедливості мусимо сказати, що кожен постачальник у якого є така розробка в праві називати її як хоче, головне щоб працювало.))) Але як же бути для тієї частини постачальників, які тільки планують або замислюються про автоматизацію своїх бізнес процесів, а зокрема спростити свою взаємодію з покупцем - і не знають що їм потрібно шукати і де таку розробку замовити.

Ми вирішили ризикнути та дати своє визначення що таке b2b портал, щоб в майбутньому представникам b2b бізнесу було простіше розуміти, що їм насправді потрібно і що це таке.

B2B (бі ту бі) портал – це електронний майданчик по взаємодії постачальника зі своїми партнерами покупцями, де перший в свою чергу виставляє свої товари на продаж, а останній їх купує і все це відбувається в інтернеті. Дуже часто цей майданчик нагадує інтернет магазин, тому є і друге визначення – це закритий інтернет магазин для оптових покупців.

Здавалося б, все дуже просто, це ж звичний усіма нами інтернет магазин які ми використовуємо щодня, коли купуємо для своїх якихось потреб товари. Але тут не зовсім все так, в ньому є особливості, трохи зайшовши наперед, ми скажемо що у b2b порталу крім самої процедури замовлення - є ще післяпродажний сервіс, а це цілий шматок веб-розробки, якого якраз немає в тих звичних нами інтернет магазинах . Які конкретно відмінності краще прочитати та ознайомитися в наступній нашій статті «15 відмінностей b2b порталу від роздрібного b2c інтернет магазину», але зараз можна хоча б перелічити основні функції, які повинен виконувати b2b портал, щоб склалося розуміння, що це зовсім інше.

Основні функції в бі-ту-бі порталі:

  1. Надає цілодобовий доступ до актуальних залишків на складі постачальника, тобто покупець завжди бачить, скільки чого є на складі або складах (повну карту залишків по всіх філіях) та може планувати свої закупівлі;

Повна карта залишків по складам в b2b порталі

  1. Дає можливість купити товар за своїми персональними цінами, із застосуванням всіх спецзнижок і т.д. У b2b сфері покупці працюють на договірних відносинах, тому в контрактах можуть прописуватися спеціальні умови на бренд, на окремо взятий товар / номенклатурну групу, на певний обсяг і т.д., а це далеко не роздрібна ціна;

Персональна ціна товару

  1. Всі замовлення зроблені з сайту відразу розміщуються в єдиній системі управлінського обліку, зазвичай це 1С та відразу резервується за покупцем, тобто покупець завжди буде впевнен, що якщо зробив замовлення в системі, то цей товар точно буде за ним заброньовано, тому що в момент замовлення сайт проводить перевірку (валідацію) на предмет зміни ціни та кількості товару, інакше якщо перевірка не виконується, це не b2b портал , тому що інформація буде вже не актуальна;

Валідація на предмет зміни ціни та кількості товару

А тепер функції постпродажного сервісу, про який ми говорили вище:

  1. Надає доступ до історії замовлень, де відображається статус виконання замовлення та оплати, партнеру важливо розуміти на якій стадії зараз знаходиться його замовлення і де воно зараз. Додатковою можливістю є те, що покупець не завжди має можливість зробити замовлення з сайту, а в історії вони відображаються всі, в незалежності яким способом це було зроблено.

Історія замовлень в b2b порталі

  1. Надає можливість отримати весь пакет документів по замовленню, а це рахунок на оплату, видаткова накладна, іноді накладна на повернення, іноді буває акт взаєморозрахунків. І все це в друкованому вигляді самостійно можна отримати в своєму особистому кабінеті, з функцією завантажити все архівом;

Документообіг з функцією завантажити все архівом.

  1. Перевірити свої взаєморозрахунки по договору. На сайті можна бачити Прихід, Розхід та весь список підлеглих документів що впливає на баланс. Документи, за якими є прострочена заборгованість виділяються червоним кольором. Повірте, мати доступ до подібної інформації дуже важливо для партнера, коли працюєш зі своїм постачальником практично щодня.

Перевірка взаєморозрахунків за договором.

Мабуть, це основні функції які повинні сформуватися у постачальників, які планують в майбутньому автоматизацію процесу продажів у себе на підприємстві, щоб розуміти що b2b портал це далеко не просто інтернет магазин, а повноцінна веб-середовище для партнера, де він може отримати та зробити все необхідне - самостійно.

Наостанок хотілося б зазначити, щодня Ви спілкуєтеся зі своїми партнерами (дилерами) через вже напрацьовані роками канали зв'язку, а це телефон, ел. пошта, месенджери і т.д. Так ми розуміємо, що ці канали так чи інакше працюючі - але вони вже є застарілими, новий та ефективний канал зв'язку - це B2B портал.

Сподіваємося, що дана стаття була для Вас корисною, детальніше про b2b платформу ClouB!

Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager

 

 

Також для Вас буде цікавим:

Створення b2b порталу – навіщо він потрібен?

7 ключових помилок при створенні b2b порталу: Як їх не допустити?

B2B портал: коробочне рішення, відома CMS або розробка з нуля?

Залишилися питання?

Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.

close
icon

Дякуємо, ваш запит був відправлений, наш фахівець незабаром зв'яжется з Вами