Що таке B2B портал?
Часто в процесі переговорів з виробниками, дистриб'юторами та просто оптовими компаніями ми стикаємося з тим, що дані представники B2B бізнесу:
А) не знають що таке взагалі b2b портал і навіщо він потрібен;
Б) навіть якщо і чули про таке, то не знають чим він відрізняється, від простого роздрібного b2c інтернет магазину.
Хотілося б в цій статті почати з самого простого та дати роз'яснення хоча б по першому пункту, тому що другий, «чим відрізняється?» тягне теж на окрему статтю.
Незважаючи на те, що зараз вже на дворі 2020 рік, тема b2b порталів давно вже існує в просторах інтернету, але розробники і представники бізнесу, що працюють в сфері b2b які впровадили у себе в компанії подібне, всі по-різному їх називають. Ми зібрали для Вас перелік найпоширеніших вживаних синонімів як називають B2B портали, які нам вдалося зустріти:
- система on-line (онлайн) замовлення;
- особистий кабінет дилер-портал;
- Термінал самообслуговування для дилерів;
- інтернет-склад;
- інтернет-портал;
- система обробки замовлень;
- b2b система замовлень;
- електронний менеджер;
- оптовий інтернет магазин;
- програма online замовлення;
- и т.д.
Якщо дивитися в цілому, то всі ці назви підходять під визначення що таке b2b портал, і заради справедливості мусимо сказати, що кожен постачальник у якого є така розробка в праві називати її як хоче, головне щоб працювало.))) Але як же бути для тієї частини постачальників, які тільки планують або замислюються про автоматизацію своїх бізнес процесів, а зокрема спростити свою взаємодію з покупцем - і не знають що їм потрібно шукати і де таку розробку замовити.
Ми вирішили ризикнути та дати своє визначення що таке b2b портал, щоб в майбутньому представникам b2b бізнесу було простіше розуміти, що їм насправді потрібно і що це таке.
B2B (бі ту бі) портал – це електронний майданчик по взаємодії постачальника зі своїми партнерами покупцями, де перший в свою чергу виставляє свої товари на продаж, а останній їх купує і все це відбувається в інтернеті. Дуже часто цей майданчик нагадує інтернет магазин, тому є і друге визначення – це закритий інтернет магазин для оптових покупців.
Здавалося б, все дуже просто, це ж звичний усіма нами інтернет магазин які ми використовуємо щодня, коли купуємо для своїх якихось потреб товари. Але тут не зовсім все так, в ньому є особливості, трохи зайшовши наперед, ми скажемо що у b2b порталу крім самої процедури замовлення - є ще післяпродажний сервіс, а це цілий шматок веб-розробки, якого якраз немає в тих звичних нами інтернет магазинах . Які конкретно відмінності краще прочитати та ознайомитися в наступній нашій статті «15 відмінностей b2b порталу від роздрібного b2c інтернет магазину», але зараз можна хоча б перелічити основні функції, які повинен виконувати b2b портал, щоб склалося розуміння, що це зовсім інше.
Основні функції в бі-ту-бі порталі:
- Надає цілодобовий доступ до актуальних залишків на складі постачальника, тобто покупець завжди бачить, скільки чого є на складі або складах (повну карту залишків по всіх філіях) та може планувати свої закупівлі;
- Дає можливість купити товар за своїми персональними цінами, із застосуванням всіх спецзнижок і т.д. У b2b сфері покупці працюють на договірних відносинах, тому в контрактах можуть прописуватися спеціальні умови на бренд, на окремо взятий товар / номенклатурну групу, на певний обсяг і т.д., а це далеко не роздрібна ціна;
- Всі замовлення зроблені з сайту відразу розміщуються в єдиній системі управлінського обліку, зазвичай це 1С та відразу резервується за покупцем, тобто покупець завжди буде впевнен, що якщо зробив замовлення в системі, то цей товар точно буде за ним заброньовано, тому що в момент замовлення сайт проводить перевірку (валідацію) на предмет зміни ціни та кількості товару, інакше якщо перевірка не виконується, це не b2b портал , тому що інформація буде вже не актуальна;
А тепер функції постпродажного сервісу, про який ми говорили вище:
- Надає доступ до історії замовлень, де відображається статус виконання замовлення та оплати, партнеру важливо розуміти на якій стадії зараз знаходиться його замовлення і де воно зараз. Додатковою можливістю є те, що покупець не завжди має можливість зробити замовлення з сайту, а в історії вони відображаються всі, в незалежності яким способом це було зроблено.
- Надає можливість отримати весь пакет документів по замовленню, а це рахунок на оплату, видаткова накладна, іноді накладна на повернення, іноді буває акт взаєморозрахунків. І все це в друкованому вигляді самостійно можна отримати в своєму особистому кабінеті, з функцією завантажити все архівом;
- Перевірити свої взаєморозрахунки по договору. На сайті можна бачити Прихід, Розхід та весь список підлеглих документів що впливає на баланс. Документи, за якими є прострочена заборгованість виділяються червоним кольором. Повірте, мати доступ до подібної інформації дуже важливо для партнера, коли працюєш зі своїм постачальником практично щодня.
Мабуть, це основні функції які повинні сформуватися у постачальників, які планують в майбутньому автоматизацію процесу продажів у себе на підприємстві, щоб розуміти що b2b портал це далеко не просто інтернет магазин, а повноцінна веб-середовище для партнера, де він може отримати та зробити все необхідне - самостійно.
Наостанок хотілося б зазначити, щодня Ви спілкуєтеся зі своїми партнерами (дилерами) через вже напрацьовані роками канали зв'язку, а це телефон, ел. пошта, месенджери і т.д. Так ми розуміємо, що ці канали так чи інакше працюючі - але вони вже є застарілими, новий та ефективний канал зв'язку - це B2B портал.
Сподіваємося, що дана стаття була для Вас корисною, детальніше про b2b платформу ClouB!
Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager
Також для Вас буде цікавим:
Створення b2b порталу – навіщо він потрібен?
7 ключових помилок при створенні b2b порталу: Як їх не допустити?
B2B портал: коробочне рішення, відома CMS або розробка з нуля?
Залишилися питання?
Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.