Створення B2B порталу - навіщо він потрібен?

image

         Основною причиною, по якій оптовикам необхідно створення b2b порталу, залишається можливість розширення - рано чи пізно настає межа в обсягах продажів. На жаль, далеко не кожен бізнесмен здатний вчасно усвідомити проблему - реалізація йде, бізнес злагоджено працює, клієнти обслуговуються, але масштабуватися не виходить. Ви не можете, наприклад, подвоїти прибуток, а в багатьох випадках навіть при бажанні розширюватися немає ідей, як це зробити.

Створення b2b порталу вирішує саме таке завдання - дає можливість розвиватися оптовим компаніям за межі «стелі продажів». B2B платформа покликана спростити багато бізнес-процеси в компанії, які щодня виконуються штатними співробітниками, зокрема - менеджерами з продажу вручну. Давайте ж все таки перерахуємо основні функції штатного менеджера, з якими такий співробітник стикається щодня. А саме:

  • відправка прайс-листа всім партнерам з актуальними на момент формування такого файлу цінами та залишками товарів (повірте, не у всіх ця функція налаштована автоматично, без ручного втручання);
  • часто буквально через 10-30 хвилин клієнти навіть після отримання прайсу перед замовленням передзвонюють і уточнюють ті ж питання по цінам, кількості у свого менеджера (до причин дзвінків можна додати той факт, що далеко не всім прайс приходить до вхідних повідомлень, ще менше клієнтів його дивляться та вивчають, а також бувають користувачі і зовсім не використовують такі засоби комунікації);
  • нескінченні листування в месенджерах viber, telegram, whatsapp, skype з однаковими питаннями-відповідями: безумовно, ми не говоримо в даному випадку про ті ситуації, коли клієнту потрібна реальна допомога в уточненні деталей, пов'язаних з товаром (характеристик, тонкощів використання і т.д ), ми говоримо про повідомлення, пов'язаних з уточненням цін, залишків, узгодження логістики, підтвердження замовлення, пакета документів, звірки по дебіторці та інше;
  • фіксація всіх домовленостей в блокнот / зошит / СРМ систему / калькулятор;
  • після всіх вищеописаних заходів створення замовлення в 1С менеджером вручну згідно з домовленостями з клієнтом, внесення складу номенклатурної групи, умов за договором, логістиці.

Зрозуміло, це лише основні функції, які можуть щедро доповнюватися допоміжними. Багато власників оптових компаній можуть заперечити, що на таку роботу найчастіше у менеджера йде до 5 хвилин часу. Але це сьогодні, а завтра він може витрачати на одного клієнта 15 хвилин, післязавтра - 30, а через тиждень цілу годину. Впевнені, на практиці можуть виникати різні питання, які відтягують швидке узгодження замовлення.

            Створення b2b порталу вирішує всі ці завдання автоматизацією перерахованих вище функцій. Клієнт (дилер) отримує необхідну інформацію через особистий кабінет - з веб-простору, в якому є тільки персоніфікована інформація.  

Недоліки старої системи комунікації.

            Надавши клієнту сучасні види комунікації, дійсно відбивається бажання шукати нові компанії, тобто рівень лояльності зростає перед такими постачальниками. Якщо переглянути минаючі методи комунікації, b2b платформа дозволить помітно знизити витрати на обробку заявок від оптових клієнтів. До таких "старих" методів можна віднести наступні недоліки:

  1. Відправлений прайс після першого замовлення відразу ж стає неактуальним;
  2. Тривалі дзвінки та листування по монотонним, одним і тим же питанням - залишкам, цінами і т.д. Рішення подібних моментів забирає час у менеджера, яке він міг би витратити на більш продуктивні дії, наприклад, зробити нові продажі, але не може, оскільки зайнятий обробкою подібних запитів;
  3. Робочий день менеджера з продажу обмежений в часі (умовно з 9 до 18), але іноді з'являється термінове замовлення за рамками цього часу. Зрозуміло, кожен менеджер зацікавлений в продажах і готовий піти на поступки, вийшовши на зв'язок поза роботою. Однак такий підхід частіше вимушений захід, і навряд чи влаштує вашого співробітника, якщо стане системою;
  4. У період сезонності (практично у всіх бізнесах є сезони) клієнти можуть просто не додзвонитися до свого менеджера - він може бути зайнятий на зустрічі, спілкуватися в цей час по телефону з іншим клієнтом, або займатися новими продажами. У подібних ситуаціях клієнти часто нервують, в них «горить» замовлення сезону, а оперативний зворотний зв'язок отримати неможливо. Наймати більше людей в штат на період сезону сенсу немає, тому що по його закінченню не надто лояльно таких співробітників звільняти. У даній ситуації без створення b2b порталу можна легко втратити замовлення, які клієнти віддали вашим конкурентам;
  5. У режимі багатозадачності менеджера, в сезон або без «гарячої пори», завжди залишається людський фактор - можна просто зробити помилку в документах при оформленні замовлення: відвантажити не ту продукцію, вказати іншу кількість, поставити інший договір тощо. Ми впевнені, що оптові компанії більше нас знають, які помилки часто допускаються в роботі в режимі авралу;
  6. Клієнти далеко не завжди «любимчики» - менеджер з продажу має велику владу та самостійно може визначати, для кого краще зарезервувати товар, а кому просто відповісти відмовою зважаючи на малу кількість продукції або повної її відсутності на складі. Впевнені, така практика в оптовому бізнесі часто присутня навіть несвідомо, наприклад, з ранку один клієнт написав в месенджери і скинув замовлення, а повідомлення провисіло до обіду. В цей час інший клієнт зателефонував пізніше першого та забрав всю партію під себе (хоча перший клієнт раніше претендував на ту ж продукцію);
  7. Не всі менеджери люблять працювати з дебіторкою - часто потрібно дзвонити, а іноді прямо-таки «вибивати» погашення заборгованості до прийнятного рівня. Подібні заходи періодично теж забирають настільки дорогоцінний час, що можна було б перетворити на вкрай рідкісний випадок;
  8. Далеко не у всіх менеджерів є час робити нові продажу - і оптовики, і ми прекрасно розуміємо, що «нові» робляться складніше, ніж обробляються поточні, тому співробітники досить спритно розподіляють свій робочий графік. Він створюється таким чином, щоб не залишалося часу на опрацювання клієнтської бази - часу кудись дзвонити, пропонувати акційні програми за діючими клієнтам і т.д., так як умовно «отже часу немає»;
  9. Дуже болюче, можливо, рідко зустрічається, але все одно існуючий фактор «договорняків». На жаль, корупція в оптових компаніях досі існує. У таких випадках менеджер, може домовлятися з клієнтом, наприклад, про отримання «відкату». Створення b2b системи виключає цей момент, як в прикладі, зазначеному вище, коли один клієнт написав в месенджері, а інший пізніше зателефонував і забрав ту ж продукцію. У менеджера може бути особистий інтерес в угоді, а сама компанія буде недоотримувати свій прибуток.

Ми вважаємо, що цей список можна продовжувати довго, але сьогодні слід усвідомити, що така система комунікації безнадійно застаріла та недостатньо ефективна. Це і є перша причина, навіщо потрібен B2B портал сучасному бізнесу - платформа допоможе вирішити всі ці недоліки, а з кожним місяцем її використання ваша компанія буде рости та розвиватися.

Переваги створення та використання b2b порталу.

            Якщо ви оцифровує всі переваги вашої пропозиції, клієнт, який заробляє свої гроші на реалізації ваших товарів, незмінно залишається з вами. Це ще один явний пріоритет b2b платформи. Давайте докладніше розглянемо переваги такого рішення:

  • b2b e-commerce - це завжди актуальна інформація: клієнт (дилер) завжди в режимі онлайн буде бачити актуальні ціни та залишки завдяки прямому доступу до складу. Використання B2B платформи ClouB передбачає оновлення даних миттєво за рахунок використання модифікованого обміну з базою 1С. До речі, залишки можна відображати урізаними, умовними позначеннями > 10, > 100 і т.д., тому прайси відходять у минуле;
  • можливість швидко підібрати товар за допомогою встановлених фільтрів - зручність полягає в тому, що весь підбір продукції працює в режимі єдиного вікна, необхідний інструментарій доступний на одному екрані, клієнту не потрібно гортати вниз / вгору, а в процесі підбору не відбувається перезавантаження сторінки;
  • створення b2b порталу - це можливість в будь-який зручний час самостійно зробити замовлення: клієнт не прив'язаний до робочого графіку, замовити продукцію можна 24/7 з будь-якого пристрою від ПК до смартфона або планшета;
  • не потрібно бути «улюбленцем» менеджера з продажу - b2b система працює за принципом «хто перший встав, того і капці»;
  • B2B платформа моментально передає замовлення в 1С, створює там замовлення з повністю заповненими даними, відповідно, менеджер не витрачає час на ручне введення, що допомагає повністю виключити людський фактор. З одного боку, можна заперечити, що клієнти (дилери) не згодні покладати на себе таку ношу. З іншого боку, без створення b2b порталу такі ж помилки можна зробити при відправці запиту менеджеру в месенджерах, або в телефонній розмові: відправити не той артикул, сказати не ту кількість і т.д. А в особистому кабінеті відповідальність за допущення помилки лягає тільки на клієнта, який саме тому все 10 раз перевірить ще раз перед відправкою;
  • клієнт може отримати відразу рахунок на оплату без втручання менеджера: не потрібно бути залежним від зайнятості співробітника та чекати, коли з'явиться рахунок, він буде доступний до оплати через 1 секунду після відправки замовлення;
  • можливість для клієнта брати участь у всіляких бонусних програмах та акціях - в особистому кабінеті все на виду, і ефективність таких способів додаткових продажів давно доведена маркетинговими дослідженнями: клієнтові простіше донести інформацію онлайн, аніж оффлайн;
  • доступний перегляд історії замовлень та статусів їх виконання, що дуже зручно, коли в одному місці зберігається вся передісторія;
  • можливість клієнтам самостійно роздрукувати рахунки, накладні, повернення, словом, всі підлеглі замовлення документи в паперовому варіанті. Це досить зручно - не потрібно нікого просити або шукати інформацію в надрах електронної пошти, куди приходять кожен день інші листи;
  • повний доступ до фінансової інформації на сайті - в одному місці опубліковані всі документи, що впливають на взаєморозрахунки: можна побачити прихід / витрати, в разі потреби сформувати та роздрукувати «Акт взаєморозрахунків».

Список додаткових переваг створення b2b порталу можна продовжувати ще довго, але навіть цих пунктів досить, щоб зрозуміти, наскільки таке рішення ефективно для всіх сторін, що беруть участь в угодах. Система b2b не тільки істотно спрощує ведення та масштабування бізнесу, економить час та людські ресурси, а й дає безліч нових можливостей.

Навіщо потрібен b2b портал? Бачення ClouB.

            На закінчення ми вирішили навести кілька середньозважених цифр, а також твердженнь, які отримані за результатами опитування наших клієнтів. Для створення b2b порталу на базі платформи ClouB - питання вирішене. Це третя причина, по якій необхідно задуматися про діджіталізацію своїх бізнес-процесів. Давайте розглянемо підсумки роботи в такому форматі:

  1. Найголовніше та основне твердження - клієнти активно користуються сервісом, замовлення в системі робляться, кількість дзвінків та листувань стало в рази менше;
  2. На всіх проектах зустрічаються замовлення в неробочий час - при приході на роботу менеджер вже бачить замовлення від клієнта в системі;
  3. Однозначно бізнес-процеси в компанії трансформувалися, оцифровано більшість бізнес-задач, перерозподілені посадові обов'язки, в цілому, все повернулося в кращу сторону;
  4. За рахунок звільненого часу деякі менеджери з продажу в компаніях пішли на підвищення - вони стали більш продуктивними, а з неефективними довелося попрощатися, тому що «скануванням» замовлень тепер займається b2b система;
  5. Дебіторська заборгованість стала швидше скорочуватися за рахунок того, що у клієнта завжди є інформація по балансу. До того ж, сама система може мати власний функціонал розсилок, інформування про заборгованість - такий інструмент допомагає клієнтам відразу бачити всі дані, не потрібно зайвий раз нагадувати про необхідність оплати;
  6. З усіма компаніями укладено договір про супровід та розвиток системи - з'являються нові ідеї, додаються «плюшки» для клієнтів;
  7. Після створення b2b порталу у половині компаній пішла тенденція розвитку особистого кабінету менеджера, тому що робота в 1С відходить в сторону. Веб-інтерфейс набагато приємніше, додаються можливості формування різноманітних звітностей;
  8. У переліку одних з найбільш важливих тверджень наших клієнтів - з b2b платформою «стелю» за обсягами продажів, нарешті, пробитий та всі компанії активно масштабуються.

Тепер давайте поглянемо на цифри:

  • витрати на обробку оптових замовлень знизилися в 5 разів;
  • кількість обслуговуваних клієнтів збільшилася на 30%;
  • один менеджер з продажу може обслуговувати до 100 клієнтів одночасно;
  • в 2 рази скоротилася кількість помилок в супутніх документах.

Без перебільшення, можна зробити єдиний і головний висновок - створення b2b порталу необхідно та вкрай актуально для компаній-постачальників (виробників, дистриб'юторів, оптових підприємств), зацікавлених в розвитку та масштабування свого бізнесу.

Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager. Детальніше про b2b платформу ClouB!

 

Також для Вас буде цікавим:

Що таке B2B портал?

Як автоматизувати оптові продажі? Платформа B2B.

ТОП технології для B2B e-commerce на 2022-2025

Залишилися питання?

Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.

close
icon

Дякуємо, ваш запит був відправлений, наш фахівець незабаром зв'яжется з Вами