7 рекомендацій, перед тим як впроваджувати B2B портал.

image

7 рекомендацій, перед тим як впроваджувати B2B портал.

В оптових компаніях рано чи пізно настає такий момент, коли необхідно автоматизувати процес обробки замовлень від постійних клієнтів. Про причини виникнення такої ситуації ми зараз говорити не будемо, про це буде окрема стаття «Коли настає момент, що потрібно впроваджувати B2B портал». Але зараз хотілося б надати декілька рекомендацій майбутнім Замовникам, які з нашої точки зору допоможуть зорієнтуватися «що робити з чого почати», перед тим як впроваджувати у себе на підприємстві b2b кабінет.

 

  1. Підготувати облікову систему 1С до інтеграційних робіт.

Вважаємо, першим що потрібно зробити та на що необхідно звернути свою увагу, це на свою облікову систему (в основному це програмний продукт 1С або як зараз по новому BAS) в якій ведеться управлінський облік. Чому це так важливо і чому це відразу перший пункт? Ми нагадуємо, що сам по собі b2b портал це, по суті, дзеркальне відображення всіх бізнес-процесів, що відбуваються всередині компанії-постачальника, тільки виконана у вигляді веб-обгортки, завдяки інтеграційним роботам з веб-платформою. І тому важливість полягає в тому, що до цієї веб-обгортки, потім надається доступ своїм партнерам для зручності роботи і спрощеної взаємодії з компанією-постачальником.

Перерахуємо, на що саме варто звернути увагу в обліковій системі:

  • Наявність заповнених необхідних довідників та регістрів: довідник номенклатурної групи, а саме які заповнені довідники та регістри:
  • Валюта;
  • Бренди;
  • Менеджери;
  • ТипиЦін; 
  • Контрагенти;
  • Договора;
  • Склади;
  • Категорії;
  • Номенклатура;
  • ЦеніНоменклатуры;
  • Остатки.

 

  1. Вибрати коробочне рішення, а не відому CMS або розробку з нуля.

Після того як переконалися, в тому що з Вашою облікового системою можна інтегруватися, необхідно визначиться з яким саме веб-рішенням це найпростіше буде зробити. Якщо коротко, то ми рекомендуємо використовувати готове коробочне рішення, тому що цей варіант є найвигіднішим з точки зору вартості та строків, а ось чому, ми про це докладно розповімо в окремій статті «Переваги та недоліки коробкового рішення, відомих CMS або розробки з нуля при впровадженні B2B порталу».

 

  1. Написати тезисно технічне завдання (ТЗ).

На повноцінне написання подібного документа, якщо мова йде про досить складну розробку яким є b2b портал, може піти досить багато часу. І дуже часто буває, коли такий документ детально пишеться для майбутніх розробників, то бізнес-процеси в компанії з часом можуть змінюватися і доводиться цей документ постійно редагувати та це може на стільки часто відбуватися, що в кінці кінців до підсумкового ТЗ можна і не прийти. І другий момент буває, коли цей документ все ж таки скидають на вичитку розробникам, які зобов'язані його детально опрацювати, то потім з'ясовується що половина з написаного вже не актуально. Наша рекомендація наступна: написати ТЗ коротко в тезах, що потрібно зробити і які особливості є в компанії, які необхідно врахувати при розробці майбутнього сайту, зазвичай можна вкластися на 1-2 листи. Написання вже повноцінного документа є доля розробників, це вже їх обов'язок прочитати коротке ТЗ, дізнатися і уточнити деякі деталі в процесі переговорів та зробити повноцінне ТЗ, по якому можна потім працювати. Адже головне в ціні зійтися.

 

  1. Визначитися з Виконавцем (розробником b2b порталу).

Цей пункт теж удостоєний окремої статті «На що варто звернути увагу при виборі розробника B2B порталу», тому що дуже важливо, кому ж все таки варто довірити такий відповідальний проект як b2b портал. Але якщо коротко, то варто відзначити, що не просто зараз знайти досить компетентну команду-експертів, в області розробки подібних рішень.

В таких проектах недостатньо мати знання тільки в області web-розробки, необхідні ще знання і в галузі програмного продукту 1С, на його стороні розміщуються необхідні модулі, за рахунок яких буде відбуватися майбутній взаємообмін між двома програмами. А щоб правильно його налаштувати, необхідно провести досить чимало інтеграційних робіт, тому що, грубо кажучи, потрібно «подружити» між собою облікову систему 1С та веб-платформу. Тому рекомендація наступна: дуже відповідально підійти до питання вибору Виконавця. Не просто так, що веб-студій які мають дану компетенцію в Україні, можна перерахувати на пальцях однієї руки.

 

  1. Запустити MVP (Мінімально життєздатний продукт), а не розробляти все відразу.

Ситуація в даному випадку полягає в тому, що буває Замовники b2b порталу наполягають на тому, що хочуть на старті розробляти все і відразу. Мається на увазі всі «плюшки», «хотілки», функціонал, який не особливо затребуваний і всунути це відразу в проект на старті. Причини по яким вони так хочуть, можуть бути різні, починаючи від того що бояться якщо не зробити все відразу, то сайтом не будуть користуватися клієнти, тому що недостатньо функціонала та закінчуючи тим, що порівнюючи з платформою у конкурента усіма силами хочуть перевершити його.

З одного боку це звичайно добре, це робота для розробника і можна добре заробити, але якщо подивитися з іншого боку, то терміни за такими проектами можуть займати від пів року, а як ми вже знаємо, за цей час бізнес-процеси можуть змінюватися і той функціонал, який вже оплачено може просто бути не затребуваним. До того ж, не варто забувати, що практично завжди в таких довгих проектах, прокидається «апетит», потрібно зробити ще ось це і ось це, і проект успішно перетворюється в «довгобуд». Чим це може закінчитися не знає ніхто ні Замовник ні Виконавець.

Тому і є таке поняття як MVP - мінімально життєздатний продукт. Ми завжди всім нашим клієнтам рекомендуємо на старті брати тільки найнеобхідніше, так би мовити вибрати самий життєво важливий функціонал, без якого не обійтися. При цьому, не варто забувати, що в 90% випадках в коробочному рішення вже є все найнеобхідніше. А решта можна робити після запуску, наступними чергами масштабування проекту. Так менше ризиків та швидше можна запуститися, щоб заробляти вже гроші. Вважаємо, що в середньому розробка B2B порталу повинна займати 1 місяць, з них 2 тижні організація прототипу та 2 тижні на тест, далі вже запуск.

 

  1. Виділити окрему людини під проект.

Іноді в нашій практиці зустрічається, що відповідальною особою з боку Замовника, вже в процесі розробки b2b порталу, одна і та ж людина - це ЛПР (людина, яка приймає рішення). Ми не до того що проти, просто як правило, це люди які в силу своєї керівної посади, мають ряд великих інших обов'язків та дуже зайняті. Іноді буває, що в процесі розробки виникають якісь питання і потрібно терміново щось уточнити, то в більшості таких випадках дуже часто страждає зворотний зв'язок, проект стоїть на місці, а строки йдуть.

Тому рекомендація наступна: виділіть одну людину з бізнесу, це може бути навіть менеджер з продажу, який зможе в подальшому:

  • відповісти на уточнюючі питання від розробника, іноді потрібно щось просто підказати;
  • де в 1С знаходиться та чи інша інформація;
  • обов'язково перевірить відповідність інформації, яка на сайті з тією, що в обліковій системі;
  • і нарешті перевірить повністю працездатність системи.

Тому що ми хочемо нагадати, що успішність запуску такого серйозного проекту є результат роботи двох команд, як з боку Виконавця так і з боку Замовника, потрібно обом сторонам все перевірити, щоб в подальшому надати готовий робочий продукт вже третій стороні - клієнтам.

 

  1. Не змушувати, а стимулювати клієнта працювати в онлайн.

Якщо чесно, то ми дуже болісно ставимося до того, коли чуємо, що в тій чи іншій оптової компанії, яка розробила у себе B2B портал - переводять відразу всіх своїх клієнтів працювати в онлайн і в прямому сенсі змушують їх робити замовлення тільки звідти. З одного боку вони будуть праві, кажучи: «а навіщо я тоді його розробляв?», Але з іншого боку всі сторони одного ланцюга продажів, повинні розуміти, що це додатковий канал продажів, а не обов'язковий. Процес переходу та адаптації робити замовлення не в оффлайн, а в онлайн - процес поступовий, і зробити так щоб це стало основним каналом продажів - потрібен час!

Рекомендація наступна: зареєструйте в b2b порталі спочатку найбільш довірених Ваших клієнтів, нехай зайдуть - спробують зробити замовлення, обов'язково зберіть зворотний зв'язок, можливо, є моменти які критичні та їх потрібно негайно виправляти. Клієнт більше нас з Вами знає, як йому буде зручно і він обов'язково підкаже. Якщо клієнт трохи губиться, він може в цьому, звичайно, не зізнатися - запропонуйте допомогу, поясніть що зробили все дуже просто і зрозуміло, потрібно натиснути ось це і ось це, система повинна бути проста «як двері». Потім вже поступово додавайте інших клієнтів чергами. Якщо зворотний зв'язок не збирати, а займатися «заставляловом», то чревате наслідками, якщо незручно клієнти все одно будуть робити замовлення за старою системою.

 

Сподіваємося ці рекомендації були корисні та стануть в нагоді Вам в подальшому, при розробці b2b порталу у себе на підприємстві. Дякуємо.

 

Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager

Залишилися питання?

Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.

close
icon

Дякуємо, ваш запит був відправлений, наш фахівець незабаром зв'яжется з Вами