B2B портал: коробочне рішення, відома CMS або розробка з нуля?

image

            Діджіталізація бізнесу - довгострокова і серйозна перспектива, яка вимагає певної стратегії від постачальників та виробників. B2B портал, створений для оптових компаній, повинен не просто виконувати завдання обслуговування клієнтів, а й виконувати багато інших функцій для стабільного розвитку вашого бізнесу.

            У цій статті розглянемо, яка розробка B2B порталу підійде для електронної комерції - «коробка», на базі відомої CMS або індивідуальна розробка з нуля, в залежності від ключової мети певної компанії.

 

Як обрати B2B платформу під власні бізнес-завдання?

            Ми націлені показати «голі факти», які ви зможете легко перевірити відразу після вивчення цього матеріалу. Наша технологія порівняння - ваша можливість обрати надійне та довгострокове рішення, яке підійде саме для B2B сектора.

            Велика кількість клієнтів надто поспішають з рішенням щодо B2B порталу, спираючись на рекламні пропозиції або одноосібну думку керівництва. Однак дуже важливо попередньо визначити ключові бізнес-задачі та необхідний функціонал, тільки так ви зможете зрозуміти, наскільки і коли готовий B2B портал вигідніше інших варіантів.

 

  1. Коробочне рішення замість відомої CMS або розробки з нуля.

            Як тільки ваша облікова система 1С готова до інтеграції, настає час визначити відповідне для процесів веб-рішення. Відразу відзначимо, що наші пріоритети - готове коробочне рішення для B2B порталу. І ось чому:

  • швидкість впровадження - система із закладеною на 90% функціональностю дозволяє швидко адаптуватися під конкретну компанію;
  • фінансові витрати - коробка виграє за вартістю в 2-3 рази перед індивідуальною розробкою;
  • рішення для серйозних Enterprise-проектів;
  • стабільна робота при високих навантаженнях;
  • максимально зручний он-лайн кабінет працюючий в режимі «одного вікна»;
  • індивідуальні рішення по інформаційній безпеці;
  • легка масштабованість та адаптивна (гнучка) під додаткові бізнес-завдання.

            Давайте припустимо розробку з нуля - варіант більш привабливий для IT компаній-постачальників унікальних продуктів (тих, яких немає на ринку), а також з серйозним IT-підрозділом. Перші недолік рішення - висока ціна розробки. Якщо домовлятися зі стороннім підрядником, спливає другий недолік - великі ризики: B2B портал в цьому випадку знаходиться на хостингу розробника без доступу до коду та можливості перенесення проекту. Третій мінус - терміни на таку розробку потрібно закладати мінімум 6 місяців, хоча конкретний період залежить від мети та завдань, готового прописаного технічного завдання.

            Основний ризик - замовник може змінити бізнес-процеси, що є відхиленням від початкового технічного завдання, відповідно, проект може розроблятися роками, перетворитися на довгобуд та в кінцевому підсумку зовсім не бути запущений.

            Підіб'ємо підсумок, які плюси та мінуси має саме коробочне рішення для B2B порталу:

Переваги

Недоліки

Економія коштів

 

 

 

Самописна версія

Наявність необхідного функціоналу

Повна відповідність потребам B2B-сектора

Швидке впровадження

Режим "одного вікна"

Зміцнення власного бренду

Дизайн, верстка та функціонал – вже готове та єдине ціле

Масштабованість

 

            Головний недолік коробки - в будь-якому випадку це те, що продукт є самописною версією. Хоч вони і пишуться на відомому стеку (програмних технологіях), але є все рівно самописними речами, що відлякує багатьох клієнтів. Але нівелювати цей недолік можна тим, що «коробка» готова, швидко запускається, плюс має бекгранд робочих кейсів. Наш клієнт відразу бачить, що не новачок, набуває певної впевненість в такій покупці і розуміє, що саме купує.

            Тому ми вважаємо, що такий термін як «самопис» перебиває такі аргументи як швидка установка, всім відомі технології (сторонній програміст зможе підтримувати в подальшому платформу), компетентність виконавця, портфоліо робочих кейсів. Звідси - зростання довіри до коробочного рішення.

 

  1. Індивідуальна розробка B2B порталу з нуля.

            З одного боку, така платформа створюється під запити компанії і підлаштовується під найскладніші схеми роботи, з іншого - досить високий цінник та складнощі з пошуком хороших розробників. B2B портал, розроблений з нуля, відрізняється певною гнучкістю доопрацювання в процесі створення, але цей плюс може стати серйозним мінусом у вигляді постійної затримки запуску системи.

            Погляньмо на цей варіант в порівняльній таблиці:

Переваги

Недоліки

Унікальність

Дуже висока вартість

Дизайн

Вузький список виконавців

Функціонал

Складність інтеграції

Масштабованість

Великі терміни виконання

 

            Ще один важливий нюанс - мало хто зі сторонніх професіоналів здатний максимально заглибитися в потреби вашої компанії. Як підсумок, ви все одно отримаєте частково коробочне рішення для B2B порталу з шаблонними опціями в електронній комерції. Цікавий момент, який часто залишається «за кадром», - каверзи та ризики, коли замовляється розробка з нуля, де виконавець повністю слухає та виконує всі, часом самі дивні, бажання замовника, хоч і суворо за технічним завданням та договором.

            І ось у чому основний ризик - виконавець слабо розуміє процеси продажів саме в b2b секторі, де важливі швидкість, зручність для клієнта швидко здійснити покупку. Вважаємо що, якби розробник розумів на 100% всі потреби клієнта при розробці b2b порталів, скоріш за все, мав би власну «коробку» як робочий отьюзанний варіант. Коли виконавець додатково займається розробкою не тільки порталів, а, наприклад, простими b2c інтернет магазинами, то і його прийоми спрямовані на переважно b2c сектор. Це означає наступне:

  • як мінімум яскраві та барвисті заголовки, слогани для примусу до покупки;
  • як правило, такі яскраві інтерфейси швидко стомлюють клієнтів, які роками працюють з певним постачальником;
  • м'які, ненав'язливі кольори зі спокійним інтерфейсом і максимальною зручністю замовлення - ідеальний варіант де дуже тонка грань між прийомами B2C  B2B.

            Якщо цю грань не дотримуватися, клієнт просто не стане користуватися B2B порталом.

            Другий момент стосується самого замовника розробки, який в переважній більшості випадків замовляють реально «зібраний по шматочках» дизайн з різних джерел. Замовник вважає, що взяв «самі вершки», значить все буде працювати на благо бізнесу. Але ні - B2B портал в розробці завжди повинен орієнтуватися тільки на клієнта, який буде користуватися ним тільки з задоволенням та максимальним комфортом. У нашій практиці зустрічалися приклади, коли клієнтів прямо примушують користуватися ресурсом, виключаючи інші варіанти прийому заявок. Так, такий варіант можуть собі дозволити хіба постачальники-монополісти, що не дають альтернатив. У всіх інших випадках так ризикувати заради гарного та гідного виду без абсолютної зручності у використанні абсолютно невиправдано. 

Основні ризики - це:

  • Замовник не впевнений, що замовлений портал буде робочим, а самі клієнти будуть активно ним користуватися;
  • Виконавці в таких проектах не володіють достатньою експертизою та «йдуть на поводу» у замовника, застосовуючи прийоми для b2c сегмента, хоча цілком можуть бути сильні в одній з важливої складової при розробці b2b порталу - в процесі інтеграційних робіт, чого недостатньо для якісного ресурсу.

 

  1. Платформа на базі відомої CMS.

            Третій варіант розробки - вибрати відому CMS. Ми часто чуємо, що b2b портал можна створити, наприклад, на OpenCart або WordPress (WooCommerce). Існують навіть відомі та розрекламовані CMS, які адаптовані під b2b торгівлю: 1С-Бітрікс, B2B Magento 2, PrestaShop.

            Відзначимо, що для опису всіх нюансів потрібно окремий матеріал, в наступних статтях ми обов'язково повернемося до всіх плюсів та мінусів кожної з усіх перерахованих вище платформ. А зараз коротко скажемо основне:

Порівнюючи відомі CMS, їх можливості та конкретні вимоги українських компаній-постачальників та виробників, а також виділяйомий ними бюджет при гідній якості, можна сказати, що розробка B2B порталу на відомій CMS - дороге задоволення в українських реаліях як з точки зору фінансів, так і за термінами.

            Знову повернемося до «голих» фактів та тезісно проаналізуємо відомі CMS:

  • OpenCart та WordPress - це b2c двіжок для інтернет магазину з безліччю готових модулів, які розроблені різними фахівцями. Сайт потребує постійної підтримки та участі програмістів, самі CMS можна скачати безкоштовно (увага - небезпечно через схильності злому з витоком конфіденційної інформації). Додавши до цього можливий зв'язок з 1С, де знаходиться база даних компанії, ризики ви можете оцінити самі - невідомо, хто і як розробляє ці плагіни. В інших недоліках Open Cart, це:
  1. Відсутність прорахунку умов оплати, персональних цін (договірних відносин).
  2. Неможливість додавання філій / складів при розширенні бізнесу.
  3. Розробка документообігу та дебіторської заборгованості з нуля.
  4. Відсутність мультимовності плюс вразливість через підключайомі плагіни.
  5. Швидкість - у багатьох підключених (незрозуміло, ким розроблених) плагинах на 80% програмного коду не використовується, тільки 20% працюючого, а ресурси по швидкості буде тягнути за всіма 100%.
  6. Завантаження сторінки OpenCart до 2-х секунд це недозволено для менеджерів із закупівель (в платформі ClouB наприклад, сторінка завантажується до 200 мілісекунд і менше).
  7. Пряма залежність движка від кількості товарів (платформа ClouB спрямована на 100к + товарів).
  8. Терміни розробки функціоналу на OpenCart - то, що вже є в коробочних рішеннях в базі, тут буде розроблятися з нуля та як мінімум в 2 рази довше.
  • 1С-Бітрікс - важко масштабована система, про що свідчать численні відгуки в інтернеті. Ми також маємо особистий досвід спілкування з клієнтами, які використовують під b2b портал відомий продукт. Для замовлення розробки вам необхідні партнери Бітрікс, подальша підтримка передбачає додаткові витрати у вигляді окремої абонплати;
  • B2B e-commerce Magento - в основному інтеграція цієї CMS закладена для західних управлінських систем, таких як SAP, Oracle, Microsoft dynamics, але ніяк під 1С - програму, яка використовується 90% всіх підприємств України. До того ж, в Україні немає офіційного представництва;
  • PrestaShop - система розташовує готовими модулями, придатними далеко не кожній оптовій компанії. Тут також немає класифікатора договорів, клієнт не зможете вибрати зручний для роботи договір або угоду (в залежності від вашої версії 1С), щоб зробити замовлення саме за персональною ціною.

            Ми не говоримо, що CMS - повністю погане рішення, але чи стане воно кращим конкретно для ваших бізнес-процесів? Безумовно, вибір залежить від бізнес-вимог замовника.

            Наприклад, ми часто чуємо про інтеграцію OpenCart або WordPress з 1С. Якщо ви замовляєте звичайне вивантаження товарів на сайт і в зворотний бік замовлення у вигляді чернетки, звісно що такі рішння є, але це далеко не b2b портал, в якому набагато більше функціональності.

Розробка B2B порталу в трьох варіантах: висновки 

            Ми постаралися відобразити ключові моменти, з якими стикалися і продовжуємо стикатися на практиці. Для оптових компаній в Україні, готове коробочне рішення для B2B порталу, на наш погляд, залишається найбільш привабливим та ефективним варіантом - при низьких додаткових витратах на рівні 10-20, в окремих випадках - 30 годин додаткового функціоналу.

            Ви на 100% отримаєте b2b портал під всі свої потреби - в коробці є все на 90%. При ринкової вартості 30 USD за 1 годину це невеликі витрати в порівнянні з іншими альтернативами у вигляді розробки з нуля або при виборі відомої CMS.

Коротко підведемо підсумки:

 

Переваги

Недоліки

Коробочне (готове) рішення

Наявність 90% необхідних для B2B продажів модулів та функцій, простий запуск, невисока вартість, швидка діджіталізація бізнесу, єдине доопрацьоване рішення, просте впровадження і постійна підтримка, масштабованість під будь-який, навіть самий вузький функціонал.

 

Самописна версія

Індивідуальна розробка з нуля

Повністю під запити конкретної компанії, легка масштабованість під найскладніші бізнес-завдання, гнучкість доопрацювання, унікальний неповторювальний дизайн

Висока вартість, ризик збільшення періоду підготовки платформи і відсутність своєчасного запуску в результаті постійних доробок та змін в ТЗ, низька компетентність виконавця через недостатній досвід (b2c прийоми, поступливість перед замовником).
B2B платформа на базі відомої CMS

Висока впізнаваність,

Наявність мінімальної базової комплектації для запуску,

безкоштовна для скачування (пам'ятаємо про безпеку), велика кількість фахівців на ринку.

Тривалий термін розробки для функціонал під b2b сектор, спрямованість на Західні ринки, відсутність стандартного набору функціоналу для B2B-сектора, висока вразливість, розробка плагінів та модулів сумнівними і невідомими виконавцями.

 

            Сподіваємося, наш матеріал був корисний тим, хто знаходиться на етапі прийняття ключового рішення, що краще - коробочне готове рішення для B2B порталу, CMS або індивідуальна розробка? Залишилися питання? Ви можете зв'язатися з нашими експертами для уточнення всіх деталей на індивідуальній консультації.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.

close
icon

Дякуємо, ваш запит був відправлений, наш фахівець незабаром зв'яжется з Вами