15 відмінностей b2b порталу від роздрібного b2c інтернет магазину. Частина 2

image

          Це продовження першої частини основної статті «15 відмінностей b2b порталу від роздрібного b2c інтернет магазину», продовжуємо публікувати інші 8 відмінностей зараз, поїхали.

  1. Історія замовлень.

Тут ніби на перший погляд напрошується питання, які ще можуть бути відмінності пов'язані з історією замовлень, цей пункт меню є в кожному інтернет магазині. В принципі Ви будете праві, але повірте, тут теж на наш погляд є різниця. Ми перерахуємо пункти, які вважаємо, що відрізняють b2b інтернет магазин від b2c, а Ви вже самі вирішите, праві ми чи ні:

  1. В історії відображаються всі скоєні клієнтом замовлення, не тільки з сайту, але і ті які вручну були створені менеджером в базі управлінського обліку;
  2. Статуси обробки замовлення та оплати. Якщо перше десь і зустрічається в звичайних магазинах, то оплата навряд чи, а гуртовим покупцям важливо бачити всі ці статуси в історії;
  3. Функція повторити замовлення. Роздрібний покупець як правило один раз замовляє товар і йому навряд чи буде затребувана така можливість, то гуртовому покупцю якраз до речі, часто буває повторення одного і того ж замовлення та щоб не «бігати» знову по каталогу, можна в один клік повторити замовлення;
  4. В деталізації замовлення можна бачити на які товари була виписана видаткова накладна, а які були повернуті з якихось причин. Оптовикам дуже зручно в такій деталізації звірятися.

В принципі висновок один можна зробити, в історії замовлень відображена більш детальна інформація, пов'язана із замовленнями.

  1. Документообіг.

Однозначно вважаємо, що цей пункт є відзнакою. В особистому кабінеті оптового покупця (дилера) відображається повний пакет документів по замовленню, а це: рахунки на оплату, видаткові накладні, накладні на повернення, іноді податкові накладні та можливо інші документи, наприклад звіти (акт взаєморозрахунків). Ці документи по замовленню можна скачати в один клік архівом, часта практика, коли партнер просить вислати документи по будь-якому замовленню, тепер не потрібно чекати обробки такого запиту, все можна зробити самостійно, не залучаючи до процесу свого персонального менеджера. Всі виписки документів в друкованій формі витягуються з бази управлінського обліку на сторону сайту, за рахунок щільної інтеграції, тому не складає труднощів витягти всі ці форми в тому вигляді, як вони є в базі.

  1. Взаєморозрахунки.

В роздрібному b2c інтернет магазині такого поняття немає, та й не повинно бути, а в B2B порталі це must have. На сторінці баланс відображається весь список підлеглих документів за договором, що впливає на взаєморозрахунки з постачальником, а це: реалізація, вхідний касовий ордер, повернення. Весь список представлений у вигляді таблиці з сумами в колонках Прихід / Витрата. Дуже зручно і в той же час важливо, бачити партнеру свою дебіторську заборгованість, можливо рівень використаного кредитного ліміту, перед своїм постачальником. Всі прострочені документи виділяються червоним кольором, що в той же час інформує клієнта, про необхідність достроково погасити заборгованість до рівня договірних відносин.

  1. Резервування (бронь).

Це коли партнер позиціонує свій намір купити товар, але з тієї чи іншої причини поки не готовий його оформити. Причини можуть бути різні, наприклад товар може бути дефіцитним і було б добре його за собою забронювати, ще буває, коли клієнт не визначився з логістикою, в яку точку краще замовлення відправити і т.д. Але є й інша сторона такої функції - це її зловживання, адже можна зарезервувати весь залишок і таким чином не дати іншим учасникам системи купити для себе. Тому не завжди ця функція доступна в b2b порталі, хоча всередині компанії в обліковій системі вона присутня, і такі операції проводяться тільки через персонального менеджера.

Але у тих постачальників хто надає таку можливість броні, то безумовно виставляють обмеження. Наприклад, за часом, коли резерв зберігається якийсь проміжок, а потім автоматично знімається, якщо замовлення було не оформлене. Тимчасові налаштування можна виконувати в адмін-панелі в розрізі кожного користувача, аж до виключення доступності виконувати таку функцію в особистому кабінеті.

  1. Фасовка, кратність товару.

В роздрібному інтернет магазині ми всі звикли купувати товар поштучно з різними одиницями виміру (1 штука / кг / літр / метр), наприклад:

  • шланг для поливу завдовжки 12 метрів - це 1шт;
  • вода газована, пляшка 1,5 літра - 1 штука;
  • цукор вагою 1 кг - 1 кг;
  • і т.д.

То в b2b продажах, з тими ж одиницями вимірювання продажі здійснюються в упаковках, ящиках, палетах, бочках і т.д. наприклад:

  • 1 ящик - це 10 шлангів для поливу завдовжки 12 метрів або 12 кг якогось шоколаду;
  • 1 упаковка - це 6 пляшок газованої води по 1,5 літра;
  • 1 палета - це приблизно 32 упаковки газованої води 1,5 літра по 6 штук в кожній;
  • 1 бочка - це 200 літрів автомобільного мастила;
  • і т.д.

Та крім таких фасовок, ще існує таке поняття як мінімальна кількість для замовлення, де наприклад можна в кошик додати 3 упаковки газованої води 1,5 літра по 6 пляшок у кожній. Постачальник, як правило, не дуже вітає такі невеликі замовлення, заради яких потрібно розривати цілу палету, тому часто зустрічається, що в віджеті покупки при додаванні товару в кошик кратність йде на +2, +4 (8, 16, 32, 100).

  1. Шаблони доставки.

Відносно проста функція, але в цьому теж є відмінність. В b2c інтернет магазині ми завжди замовляємо собі товар додому, але в b2b продажах партнери можуть оформляти замовлення як на свій з окремо взятих магазинів (їх може бути декілька), так і по дропшиппінгу відразу просити постачальника відправити на кінцевого покупця вказавши його адресу. Тому й існують такі шаблони, щоб кожного разу не заповнювати ці форми, а відразу можна було підтягнути необхідний шаблон з доставки і все автоматично заповниться.

  1. Повернення.

Функція поверненя як повноцінна процедура надана в веб-інтерфейсі може бути представлена ​​на наш погляд тільки в b2b порталі. В роздрібному інтернет магазині це виглядало б трохи дивним надавати такий функціонал для людей. Ми вважаємо, що це як мінімум викликало б не довіру до такого сайту, тому що може викликати відчуття у людей: «ну якщо є така функція, значить часто повертають», хоча безумовно текстова інформація про це на всіх сайтах є. Та як максимум якщо є така функція в b2c, то їй з високою ймовірністю будуть користуватися люди.

В b2b продажах зовсім не так, немає нічого страшного надавати партнерам таку функцію, це зняло б навантаження всім учасникам одного ланцюга продажів, як продавцям, так і покупцям. Повернення як були в бізнес-процесах у постачальників, так і будуть, від них нікуди не дінешся, просто не у всіх, у кого є b2b сайт воно існує. Причини можуть бути різні, як починаючи - дотримуватися такої ж позиції як з b2c клієнтами так і закінчуючи тим, що не так просто іноді відтворити цей процес в веб-інтерфейсі, тому що в кожної компанії він може бути різним і проходити безліч проміжних процедур. Але наша думка така, що в b2b функцію повернення мати логічніше аніж в b2c.

  1. Обмеження прав доступу.

Останню відмінність, яку хотілося б відзначити, це в залежності від ролі користувача на сайті, відображення контенту може бути різний. Наприклад, менеджеру із закупівель не завжди обов'язково знати саму ціну закупівлі, в нього є завдання сформувати замовлення, цін він не бачить, але бачить наявність і в залежності від нього формує заявку. Ціна і так прописана за договором та про неї знає, наприклад, тільки директор, якому в веб-інтерфейсі доступна вся інформація.

Обмеження може діяти на різних рівнях, ось Вам декілька прикладів обмеженого права доступу, які Ви навряд чи зустрінете в b2c, може знадобитися в майбутньому:

  • Певним категоріям клієнтів бачити урізаний рубрикатор, наприклад не всі товари або цілу категорію, можливо бренд. Наприклад, Ви не хочете щоб Ваш конкурент який також є покупцем Ваших товарів, знав про те, що торгуєте певним брендом (ну ось буває так);
  • Менеджеру по закупкам, крім не бачимо цін, не завжди обов'язково бачити взаєморозрахунки з постачальником, або взагалі будь-яку комерційну інформацію, яка може бути розцінюватися як конфіденційна;
  • Менеджер із закупівель може сформувати тільки заявку, а вже головну кнопку оформити може зробити тільки інший менеджер або директор, який і бачить всю інформацію та приймає рішення щодо замовлення.
  • Доступність акцій для різних типів клієнтів, наприклад клієнти які купляють тільки овочі, не цікаво буде дізнаватися про акції по фруктам та навпаки;
  • Та ще багато-багато іншого. Ми просто хочемо показати, що система настільки може бути гнучкою, що можна налаштовувати кожному користувачу будь-якій рівень доступу, де як раз в b2c інтернет магазині таке навряд чи зустрінеш.

 

Поки написали цю статтю, ще згадали про кілька відмінностей, але краще їх розпишемо вже в наступній окремої статті.

Сподіваємося, що Вам було корисним дізнатися, в чому є відмінності між b2b та b2c інтернет магазинами.

Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager. Детальніше про b2b платформу ClouB!

 

Також для Вас буде цікавим:

7 рекомендацій, перед тим як впроваджувати B2B портал.

Обробка оптових замовлень в єдиній системі B2B

Створення B2B порталу - навіщо він потрібен?

Залишилися питання?

Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.

close
icon

Дякуємо, ваш запит був відправлений, наш фахівець незабаром зв'яжется з Вами