7 ключових помилок при створенні b2b платформи: як їх не допустити?
У попередньому матеріалі ми розповідали, навіщо потрібен b2b портал, і про те, які завдання він допоможе вирішити. Тепер же, коли ми переконалися в необхідності цього софта для дилерів, хотілося б підняти часто спливаюче на поверхню заперечення постачальників. Як правило, воно формулюється так: навіть якщо створити b2b платформу (сучасний інструмент для комунікації з клієнтами) і запустити в нього своїх клієнтів (дилерів), останні не будуть ними користуватися. Що ж може бути не так? Чому дилери не працюють в особистому кабінеті, або не хочуть цього робити і повертаються до старих каналах комунікації для роботи з постачальником по-старому?
Сьогодні поговоримо про утримання клієнтів або чому проявляється небажання користуватися кабінетом, а в наступних матеріалах ми розповімо як зацікавити та зайти в особистий кабінет, тому що небажання може виникнути як до, так і в процесі. Саме втримати не завжди виходить, особливо якщо при розробці допущені, на наш погляд, критичні помилки, які заважають при першій же спробі зробити замовлення. Результат - повне небажання дилерів в майбутньому користуватися подібними розробками.
Ключові помилки в ухваленні рішення створити b2b платформу.
Теорія далеко не завжди детально відображає, які помилки можна зробити в процесі тієї чи іншої роботи. Однак платформа відноситься до тих завдань, де недостатнє розуміння поставленого завдання може привести до досить дорогим проблемам в майбутньому. Причин, що спонукають до пасивного (непрацюючого) проекту, може бути багато як до створення b2b платформи, так і в процесі розробки.
Ми виділили сім основних помилок, які часто допускаються в процесі створення сервісу (як до прийняття рішення розробляти софт, так і в період виконання робіт). Давайте розглянемо їх більш детально.
Помилка 1: Вибір неспеціалізованого підрядника для розробки.
Як ми вже говорили раніше (і ще раз хотілося б нагадати), веб-студії, де розробка b2b системи йде в одному ряду з лендінгами, корпоративними сайтами та роздрібними B2C інтернет-магазинами, зазвичай не беруть до уваги один або кілька ключових факторів. наприклад:
- в платформу нав'язуються прийоми з b2c: думаємо, вже не варто нагадувати, що b2b та b2c інтернет магазини - це абсолютно різні платформи. Першому варіанту властиві такі пріоритети як швидкість та простота (зручність) замовлення, а в b2c на чолі ціна та маркетингова складова із закликом зробити замовлення саме в цьому інтернет магазині. По суті, прийоми розробників можуть полягати в яскравій та барвистій подачі товарів, а зазвичай клієнти (дилери) дуже втомлюються від подібних ідей - яскраві тони і переливи дуже швидко стомлюють очі. В системі все повинно бути спокійним та ненав'язливим, ви повинні враховувати, що люди можуть цілий день знаходитись перед екраном, в процесі чого не повинні втомлюватися від закупівель;
- слабка компетентність в інтеграційних роботах – наприклад, виконувати інтеграційні роботи на підставі типів цін, в принципі, може навчитися будь-яка веб-студія (хоча є ще ряд інших важливих інтеграцій: залишки, баланси, документи і т.д.). Але як тільки в бізнес-процесі постачальника зустрічається, певна окрема знижка, наприклад, на бренд, на окрему номенклатурну групу, спеціальна пропозиція, на товар при певних умовах (в залежності від обсягів, відстрочок, окремих договорів за готівку), чудовий «картковий будиночок »тут же руйнується. Ціни не збігаються з тими, що закладені в обліковій системі 1С, і яка б досконалою була система b2b, клієнти не будуть користуватися таким сервісом, де не передбачені персональні ціни.
Помилка 2: Бажання створити b2b платформу з великим функціоналом.
Зі свого боку ми прекрасно розуміємо постачальників, яким хочеться зробити проект, а на додачу «прикрутити» до неї досить велику кількість функціоналу. Багато наших читачів та постачальників вважають, що таким чином клієнтам буде надано максимальний сервіс, а самого функціоналу буде більше, ніж у конкурента, що незмінно приведе до збільшення числа клієнтів. Ми не проти великого функціоналу, але тут є серйозні недоліки, які ми завжди розкриває до того, як зайнятися створенням b2b платформи для оптових продажів.
Бажання максимально розширити функціонал на старті автоматично генерує причини, які дуже легко викликає стереотипи та страхи, що провокують небажання користуватися вашим сервісом.
А саме:
- Значно збільшуються терміни розробки: поки всі «плюшки» та «хотілки» будуть реалізовані, може піти досить багато часу (від півроку до року). Ніхто не може знати, що станеться в цей період, наприклад, поміняються бізнес-процеси або частина функціоналу просто стане неактуальною. Більш того, за цей час клієнти можуть навчитися працювати в b2b системі у конкурента, і хто знає, які функції там «прикручені». Але ми точно знаємо, що у кожного клієнта може скластися помилковий стереотип, що провокує побоювання щодо нових систем. І тоді умовно нові можливості їх не зацікавлять навіть в тому випадку, якщо b2b буде максимально простий та інтуїтивно зрозумілим;
- Інтерфейс з великим функціоналом нагадує приладову панель Боїнга 747. Ви тільки на секунду уявіть, що весь бажаний функціонал впроваджений, на кожну «плюшки» виділена своя окрема кнопочка. Здавалося б, ваш бізнес готовий надати клієнту крутий сервіс, але ... Зазвичай підсумок такий: клієнт відвідує ваш сервіс та просто не розуміє, які кроки робити далі. Ви повинні врахувати, що інструкції і відеоуроки неефективні - такі методи ми перевіряли неодноразово.
В силу свого досвіду та знань ми впевнені, що на старті має все бути максимально простим. Саме тому постійно радимо нашим клієнтам запускати проект b2b максимально швидко (за 2 місяці) і тільки з пріоритетним функціоналом. Інші можливості можна впровадити поступово, в чергових оновленнях.
Помилка 3: Недостатні інвестиції в проект.
Ми закликаємо завжди пам'ятати вкрай важливий момент:
B2B платформа - програма, яка повинна бути розроблена з орієнтацією саме на клієнта, але не на себе.
З одного боку ви скажете, що клієнти поступово звикнуть до будь-якого функціоналу, але ми дуже не рекомендуємо тестувати ваші ідеї в такому форматі. Встановлюючи програми у себе в компанії, можна звикнути, навіть якщо цей софт низької якості. Але клієнти - це категорія, яка дуже чутлива до фальстартів та може ніколи не повернуться до тієї b2b платформи, де одного разу було виявлено недостатнє фінансування. І рівень довіри до такого бізнесу відповідний.
Низький рівень інвестицій в проект провокує виникнення таких факторів:
- відсутність життєво важливого функціоналу: сама платформа має на увазі наявність пріоритетних функцій, що спрощують та/або допомагають виконати основне завдання - зробити замовлення. За замовчуванням така можливість впроваджена в будь-якій системі, але кожен бізнес, кожна компанія має свої особливості, які необхідно втілювати відразу;
- розробка від фрілансера: саме формулювання говорить про те, що складна система вимагає серйозних навичок та знань, а фахівець-самоучка не зможе створити сервіс з дому всього за 1-2 місяці. На жаль, ми все ще стикається з ситуаціями, коли клієнти спочатку намагаються здешевити проект зверненням до фрілансера, а після просять «допилити» проект. Більш того, іноді надходять пропозиції створити одну команду з цим самим «горе-фахівцем» на фрілансі та за тиждень закрити замовлення;
- обмежений бюджет в компанії: причинами такого становища можуть бути і непевність постачальника в тому, що будуть користуватися сервісом, і неякісні проведені інтеграційні роботи. Разом з тим народжується готовність Постачальника на невеликі фінансові ризики. Якщо постачальник не впевнений, що b2b платформа буде працювати, і нею стануть користуватися клієнти, можна почути масу пропозицій начебто «є бюджет в N-ний сумі, давайте знайдемо підходящий варіант». Відсутність впевненості в ефективній роботі системи ми розуміємо, як і сумніви в якості інтеграції - тема відносно нова, сумніви та ризики цілком виправдані. Але в тих випадках, коли клієнт відштовхується від виділеного бюджету, ми б порадили поставитися відповідально.
Замовляючи програму, яка прирівнюється за вартістю до створення корпоративного сайту або лендінга, пам'ятайте головний і важливий момент - b2b платформа є сервісом для клієнтів, які очікують тільки кращого.
Помилка 4: Недружній інтерфейс.
Тут вже мова йде про помилки, які допускаються на етапі розробки (створення) системи для вашого бізнесу. Відомий термін «user experience», що позначає простою мовою знаходження кнопок на своєму місці та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, наші розробники чують дуже часто. Якщо процедура замовлення у клієнта перетворюється в повноцінний квест з безліччю етапів, крім роздратування це нічого не принесе - негативні наслідки не за горами.
Помилка 5: Режим єдиного вікна.
Це одна з найважливіших складових у створенні b2b платформи, які, зокрема, відрізняють такі сервіси від роздрібних b2c інтернет магазинів. Вся важлива інформація повинна міститися на одному екрані. Скролити постійно вниз/вгору стомлює. Наприклад, ми вважаємо, що фільтр відбору за параметрами повинен знаходитися над основною видачею, а не під рубрикатором основних категорій. Так клієнт зможе швидко підібрати необхідний товар на одному екрані, не застосовуючи функції скрол. Вважаємо, що це дійсно важливо та потрібно враховувати при розробці.
Помилка 6: Низька швидкість завантаження сторінок.
Щоб зрозуміти наслідки, просто уявіть себе на місці вашого клієнта: сторінка, яка завантажується до двох секунд, провокує єдиний результат: клієнт просто кидає її. У нього виникає інша думка: простіше та швидше сфотографувати лист з нотатками і відправити менеджеру через старі способи комунікації (вайбер, телеграм), ніж чекати відгук сторінки.
В ідеалі сервіс для оптових продажів повинен працювати без перезавантаження і сучасні технології сьогодні дозволяють цього досягти.
Помилка 7: Несучасний дизайн та багато реклами.
З одного боку, дизайн не можна назвати критичним моментом - клієнт з часом може до нього звикнути, тому що тут важливіше інші складові: швидкість, простота, зручність створення замовлення. Але ми часто стикаємося з рішеннями, які нагадують адміністративну панель движка відомої CMS. Такі дизайни дійсно нудні, не викликають ідеї щодо поліпшення та розвитку подібних платформ. Ми наполягаємо на наступному - ваші клієнти навряд чи хотіли б отримати нудний дизайн від постачальника.
Що стосується реклами, основна помилка багатьох початківців в цьому секторі - розміщення реклами на більш, ніж половину екрану. У нашій практиці ми бачили подібні платформи: клієнт працює в особистому кабінеті, формує замовлення, а на кожній сторінці половина екрану належить контенту рекламного характеру. Це можуть бути різноманітні банери, акційні товари, часто зустрічаються супутні товари або рекомендації, які провокують вас на перегляд додаткових позицій. Звичайно, ми не будемо критикувати такі розробки, врешті-решт, це справа кожного окремого бізнесу, але ми точно знаємо, що більшій масі клієнтів, а тим більше оптових не подобається подібний підхід. Більш того, реклама часто стає одним з основних причин, чому дилер не користується такими ресурсами.
Висновок
Наші читачі напевно чекають, що на завершення ми скажемо про b2b платфоруі ClouB, в розробці якої вже враховані вищевикладені помилки, з усіма її перевагами. Однак на даному етапі ми розділимо інформацію, а всі достоїнства викладемо в наступному матеріалі. Слідкуйте за новинами на нашому сайті, щоб першими дізнатися всі переваги B2B платформи ClouB.
Найважливіше, що ми намагалися донести - попередити про помилки, які не повинні бути допущені в вашому проекті. Ми наполегливо рекомендуємо не повторювати їх, щоб в майбутньому не мати справу з сумнівами та страхами тіпа «дилери не користуються нашим ресурсом».
Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager. Детальніше про b2b платформу ClouB!
Також для Вас буде цікавим:
7 рекомендацій, перед тим як впроваджувати B2B платформу
Залишилися питання?
Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.