15 відмінностей b2b порталу від роздрібного b2c інтернет магазину. Частина 1

image

          Продовжуючи Вас знайомити з таким програмним продуктом як B2B портал призначений для оптової онлайн торгівлі, опис якого є в попередній статті, посилання тут, тепер хотілося б заглибитися в конкретику і написати для представників бізнесу які працюють в сфері b2b, які є фундаментальні відмінності в функціональності на відміну від роздрібного b2c інтернет магазину.

Ми почнемо з самого головного і так поїхали:

  1. B2B портал - це закритий інтернет магазин.

Одразу виникає питання, що означає закритий? Кому він тоді потрібен? Закритий мається на увазі в тому що, доступ до основного контенту відбувається через авторизацію в особистий кабінет, тобто якщо знати адресу сайту, то Ви побачите лише форму з входом, а це логін і пароль. А потрібен цей доступ тим клієнтам, з якими як правило компанія-постачальник вже працює на договірних відносинах. Доступ до таких магазинів відправляє сам адміністратор, попередньо зареєструвавши клієнта, згідно довідника Контрагентів викачаний з бази управлінського обліку. Так, безумовно, у b2b порталів бувають і публічний контент у вигляді корпоративного сайту з каталогом або навіть роздрібного інтернет магазину, але це йде як додаток до основного джерела каналу продаж.

  1. Щільна інтеграція з базою управлінського обліку.

У попередньому пункті Ви скоріше помітили що, зустрічається такий термін - довідник Контрагентів і можливо задається питання, звідки він на сайті взявся. Все тому що, b2b портал впритул інтегрується з базою управлінського обліку постачальника, зазвичай це 1С, але в цілому можуть бути і інші системи обліку, найголовніше це наявність API. Так ось, відмінність в тому що, це не просто зробити інтеграційні роботи у вигляді вивантажити товари на сайт з контентом та передавати в зворотний напрямок сформовані Замовлення, а що ні на є найглибша інтеграція. Тому що сам по собі B2B портал порожній та ніяких даних не зберігає, а повністю бере з облікової системи, чому і серед розробників присутнє таке поняття що B2B портал - це красива обгортка облікових даних взятих з бази та викачаних на сторону сайту, просто це виконано в більш привітному веб-інтерфейсі, в якому дуже зручно працювати. А от які саме вивантажуються дані, можна прочитати нижче.

  1. Вільні залишки, наявність на складі.

Це мабуть, одне з найважливіших відмінностей від роздрібного інтернет магазину. Тому що, по суті кінцевому споживачу (b2c) не важливо скільки і чого є на складі та купує як правило поштучно, та і «паритися» про це не хоче, кінцевий споживач робить замовлення, а там далі Ви вже самі вирішуєте де цей товар взяти якщо його немає в даний момент в наявності. А ось гуртовий покупець оперує іншими поняттями, він повинен планувати свої закупівлі, а значить повинен тут і зараз знати найактуальнішу інформацію по наявності. І прайс-лист якраз цю функцію не виконує, він тут же стає не актуальним відразу після першого замовлення, тому що інформація по залишкам вже інша, а значить не актуальна. Тому оптовий покупець завжди повинен бачити вільний залишок на складі в своєму особистому кабінеті, а якщо врахувати що складів може бути кілька, так тим більше, партнер повинен бачити всю карту наявності товарів, в b2c такого немає, та й не повинно бути.

  1. Складне ціноутворення, розрахунок цін.

У роздрібному b2c інтернет магазині все дуже просто, навіть якщо є інтеграція з обліковою системою, витягується роздрібна ціна - вона одна для всіх. То, в b2b все набагато складніше та цікавіше. Для партнера, який працює в особистому кабінеті та оформляє замовлення, важливо бачити відразу свою персональну ціну, а вона як раз може складатися, починаючи від декількох, так і закінчуючи від багатьох складових, а це: тип ціни, спец.ціна, спец.знижка і т.д, на товар, на бренд, номенклатурну групу тощо. Де, наприклад у одного партнера може бути одне ціноутворення, а в іншого зовсім протилежне і щоб таке відтворити те чималих інтеграційних робіт потрібно зробити, щоб кожен користувач b2b сайту бачив тільки свою ціну і це все в розрізі одного договору. Але так само варто відзначити, що часта є практика ведення з одним контрагентом декількох договорів і ціни можуть бути різні в залежності від умов, це може бути умови відстрочки, відвантаження, ПДВ або без нього і т.д.

  1. Табличний стислий вигляд в каталозі.

Тут вже набагато все простіше, але тим не менше в b2c таке навряд чи зустрінеш. Табличний стислий вигляд, його ще часто називають рядковим, більше нагадує рядок з таблиці Excel де немає ні красивих картинок, ні детального опису, а все тому що оптові покупці за роки роботи зі своїм постачальником вже є досвідченими експертами, в тих товарах що купують та при замовленні вже оперують іншими даними, а це артикул, бренд, ціна, кількість, іноді навіть найменування не потрібно, тому що вони вже знають товар як він виглядає, якої якості та що з себе уявляє. Тому їм зручно, коли на екран більше товарів поміщається щоб простіше вибрати необхідний та зробити замовлення.

  1. Мультікошик.

Коли використовується такий термін як мультікошик, то це завжди означає що їх може бути кілька. В b2c ми всі звикли складати товари в один кошик, але в b2b часто буває, що їх може бути кілька. Ознаки, за якими кошика можуть бути різні наступні:

  • Різні умови оплати, це може бути нал/безнал, ПДВ/Без ПДВ, а на кожний токай вид оплати відповідно може бути різний договір, а значить і ціна, наприклад готівкою можна як правило дешевше купити, відповідно на кожний вид такої умови і повинна формуватися окремий кошик;
  • Афілійовані контрагенти. Це коли у головного контрагента є підлеглий (дочірній) контрагент, наприклад у вигляді ФОП-а, то звичайно зручно одну частину товару оформити наприклад на ТОВ-ку, а іншу частину на ФОП-а. Така практика теж є;
  • Різні склади відвантаження, де на прив'язаному складі можна замовлення забрати наприклад самовивозом, то з регіонального складу буде абсолютно інша логістика, відповідно одним замовленням забрати товар не вийде, тому що різні способи доставки. Так, можливо не завжди зручно оформляти такі замовлення, тому що 2 рази проходиш процедуру логістики, але тим не менше такі приклади теж є;
  • Різні умови поставки, це можуть бути різні бажані дати поставки, де як правило чим пізніше, тим більше може бути застосована якась знижка;
  • Інші ознаки - за якими один великий список замовлення правильніше було б розділяти по різних кошиках.
  1. Автовиставлення рахунку на оплату.

Ви де-небудь бачили в роздрібному інтернет магазині, щоб на сторінці подяки, після здійснення замовлення Вам відразу виставлявся рахунок? Виглядало б напевно це трохи дивним, відразу в лоб отримати рахунок, тому що в b2c абсолютно вірно, Вам повинен передзвонити менеджер, повністю переконатися, що Ви не передумали купувати та тільки потім зарезервувати за Вами товар і дізнатися інші деталі замовлення. У b2b зовсім не так, ми нагадаємо, що покупцями тут виступають вже ті клієнти, які знають свого постачальника і в них існують договірні відносини, то, як раз для такого покупця є дуже зручним коли він, грубо кажучи «не відходячи від каси» відразу отримує рахунок на оплату, а не чекає поки його сформує персональний менеджер та вишле клієнту на ел. пошту.

За рахунок того, що стаття вийшла досить пристойною ми вирішили розбити її на дві частини, тому зараз Ви прочитали перші 7 відмінностей між b2b та b2c інтернет магазином, інші 8 можна прочитати в другій частині цієї статті, за посиланням «15 відмінностей b2b порталу від роздрібного b2c інтернет магазину. Частина 2".

Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager. Детальніше про b2b платформу ClouB!

 

Також для Вас буде цікавим:

B2B портал: коробочне рішення, відома CMS або розробка з нуля?

7 ключових помилок при створенні b2b порталу: як їх не допустити?

Створення B2B порталу - навіщо він потрібен?

Залишилися питання?

Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.

close
icon

Дякуємо, ваш запит був відправлений, наш фахівець незабаром зв'яжется з Вами