Інструкція по впровадженню B2B порталу в Україні.
Пріоритети оптових клієнтів в секторі B2B змінюються стрімко - крім індивідуального підходу, більшість замовників хочуть комфортної взаємодії з платформою. Тому розробка сайту B2B передбачає вищу якість обслуговування і так звану «цифрову зрілість». Тобто, ваша компанія повинна відійти від консервативних методів обробки замовлень через телефон або електронну пошту і прийти до моменту цифрового самообслуговування.
Впровадження B2B порталу - що потрібно знати?
Автоматизація процесів продажів - основне завдання таких платформ, що дозволяють діджіталізувати всі угоди та зняти навантаження з ваших менеджерів. Розробка B2B порталу стартує тільки після чіткого визначення бізнес завдань та визначення пріоритетів.
Також бізнесменам, які планують вихід в сектор B2B важливо враховувати наступні моменти:
- конкретна бізнес-мета дозволить створити сайт під конкретні завдання: для максимально швидкого контакту з клієнтами, збільшення ефективності відділу продажів, спрощення оберту документів за заявками та ін.;
- точне визначення вимог до майбутньої оптової платформі та черговості виконання завдань: замовник зобов'язаний вивчити і вказати мінімум вимог до сайту, існуючі за замовчуванням, а далі особливий функціонал для спрощення роботи ключових співробітників;
- система продажів B2B також має на увазі вибір команди і призначення керівника проекту: в деяких випадках компанії обходяться менеджерами профільних відділів, в інших - залучають бухгалтерів, програмістів обліково-складської системи та ін.;
- компетенція керівника в області IT допоможе контролювати процес створення платформи для оптової торгівлі.
Розробка B2B сайту завжди має на увазі організацію структурованого каталогу товарів / послуг. Що це означає? Номенклатура позицій може бути організована відповідно до цілей обліку, або створюватися відповідно до двох різних структур (облікової та торгової), після чого йде синхронізація по ключам.
Вибір бази CMS: «коробка» або індивідуальна розробка?
Коробочні (готові) рішення більше використовуються звичайними (роздрібними) онлайн магазинами для здешевлення кошторису, виділеного на створення сайту. Розробка B2B порталу може припускати використання шаблонів для зниження ризиків. Дана галузь налічується складними бізнес-процесами, які «заточуються» під конкретну компанію відповідно до завдань та кінцевими цілями.
Тому в сегменті B2B:
- в більшості випадків застосовуються готові рішення;
- є можливість реалізувати нестандартний функціонал;
- «коробка» змусить бізнес підлаштовуватися під системні налаштування готової CMS;
- рішення дозволяє автоматизувати процеси.
Щоб система продажів B2B працювала на вас і дозволяла швидко підвищувати оберти, на ринку вже є готові платформи «заточені» під потреби оптових продажів.
Які кроки потрібно зробити перед впровадженням оптової торгової платформи?
Майданчик звичайного онлайн магазину мало підходить для продажів оптом між юридичними особами. Насамперед важливо чітко розуміти результат в кінці - в даному випадку узгодження завдань багаторазово спрощується.
Розробка B2B порталу передбачає врахування комерційних, людських та партнерських факторів. А саме:
- постановка точних цілей, що досягаються компанією в результаті запуску платформи B2B;
- розподіл відповідальності між членами команди, що відповідають за технічну та комерційну області проекту;
- підключення партнерів, клієнтів до визначення ключових критеріїв майбутнього майданчика B2B.
Будь-яке впровадження B2B порталу передбачає 4 основних етапи з максимальним описом подробиць для його правильного налаштування.
Ключові етапи впровадження оптового майданчика B2B.
Важливо розуміти, що інтеграція облікових-складських систем - основа автоматизації вашого бізнесу. Якщо з CRM питання носить рекомендаційний характер, то інтеграція 1С вважається обов'язковою умовою.
Розглядаючи основні кроки по створенню системи продажів в сегменті B2B, відзначимо:
- визначення бізнес-проблем, які має вирішити платформа: уповільнення торгових процесів, низький середній чек, високі операційні витрати та ін.;
- складання завдання без занурення в технічні особливості: стандартизація даних, взаємодія з власними експертами, переговори з партнерами, клієнтами;
- визначення умов співпраці та вибір компанії-розробника B2B: Команда ClouB пропонує свій великий досвід при розробці b2b порталів для оптових продажів, тому що за плечима вже є не один зданий успішний проект;
- запуск проекту з досягненням поставлених цілей: проведення робіт для старту платформи, обговорення термінів та бюджету, ін.
Відзначимо, що статистика в сфері IT не надто лояльна до клієнтів - близько 60% IT-проектів не запускаються в установлений термін тільки тому, що замовник погано знає, чого хоче. Саме тому розробка B2B сайту вимагає чіткого та конкретного визначення початкового завдання і, в той же час, опрацювання зрозумілого всім ТЗ.
5 основних критеріїв готової B2B платформи.
Основою оптових майданчиків для електронної комерції є збір, обробка та синхронізація даних. Для ефективного управління такою інформацією система повинна мати високу потужність, бути одночасно простою та зрозумілою в застосуванні.
Щоб система продажів B2B вивела ваш бізнес на новий рівень та розширила присутність компанії в регіоні або країні, при виборі розробника врахуйте наступні моменти:
- платформа повинна бути кроссплатформеною, мультимовною та адаптивною під всі пристрої;
- дружній інтерфейс, іншими словами – user experience;
- система повинна мати логічний алгоритм пошуку продукції / послуг;
- можливість повторення замовлення на основі попередніх заявок більш приваблива для оптових покупців.
Наша розробка B2B порталу передбачає також наявність інструментів персоналізації, збір статистичних даних для відділу маркетингу.
Телефон для консультації (098) 367 37 37 - Дмитро Ожина, Product Manager. Детальніше про b2b платформу ClouB!
Також для Вас буде цікавим:
7 рекомендацій, перед тим як впроваджувати B2B портал
7 ключових помилок при створенні b2b порталу: як їх не допустити?
Залишилися питання?
Залиште свої контакти і ми з Вами зв'яжемося.